16
Nov
09

sambal ikan bilis kentang

Sambal ikan bilis kentang

Hari ni tekak tak berselera. Bila tengok blog siapa entah ternampak sambal tumis kentang ni. Terus pakat dengan anak… Kopek kentang 5 biji. Tu pun macam tak cukup.

Tie suka ratah je. Memang sedap. Siap je masak terus makan dengan nasi panas. Tak pandang kiri kanan, makan nasi tambah lagi sepinggan!!! Alhamdulillah……… bahagia rasanya, ekekeke………..


8 Responses to “sambal ikan bilis kentang”


  1. 1 ain
    November 16, 2009 at 2:14 pm

    mmg betul pun kak tie. lauk2 yg cam ni la memancing selera. tambah lg tgh musim hujan aje ni. mmg lapo memanjang je lah.

    • 2 Tie
      November 16, 2009 at 4:27 pm

      Kak tie suka lauk simple…. makan satu lauk pun dah cukup. Ain… kat johor hujan ke ? Sini dah kurang… hujan jarang-jarang….

  2. 3 ima
    November 17, 2009 at 10:07 pm

    kak tie ,kat sini hari ni baru nampak matahari…bolehlah jemur kain…hehehe tolong jawabkan untuk ain.

    tengok gambar pun dah sedap…kalau makan tentu lagi sedapkan!!!yang sebenarnya ima tak pernah lagi merasa sambal bilis letak kentang ni…

    • 4 Tie
      November 18, 2009 at 9:19 pm

      Ima, hari ni matahari kat ganu ni mogok. Sejuk betul.

      Cubalah buat ima. Sedap tau. Kentang tu goreng dulu. Anak2 kak tie semua suka makan…

  3. November 21, 2009 at 11:15 am

    Salam kenal dari gerau. Kentang sambal memang best. Kalau dapat ratah semangkuk besor pun boleh habis kan.

    • 6 Tie
      December 3, 2009 at 11:02 am

      Maap la Gerau, lambat respond… sibuk semacam. Memang betul. Kak tie ratah je… sampai anak tu komplain..” tak cukup la kalau gini”, hihihi……………………

  4. December 8, 2009 at 2:37 pm

    feveret angie ni…

    waaaa… sedapnyaaaaaaaa


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Blog Stats

  • 281,638 views
November 2009
M T W T F S S
« Oct   Dec »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Categories

Jamu Mata

Udang harimau ni diterbangkan khas dari Sabah

Nasi hujan panas ni buat pertama kali. Terlebih pewarna, hehe....

Nasi mandhi bersama briayani ayam dan daging black pepper

Pudding Lapis Strawberry dan Chocolate

Cupcake ni adalah hadiah Tie kepada keluarga pengantin (adik ipar)

Puff pastry , mini pie


%d bloggers like this: