11
Apr
10

Gulai asam pedas ikan kelah

Tie guna 3 cili merah, satu labu bawang besar (kes malas nak guna bawang kecil), 3 ulas bawang putih… blender kesemuanya dan tumis. Bubuhlah bunga kantan atau daun kesum.

Sisiknya boleh dimakan, jadi Tie tak buang sisiknya. Kang kena marah pulak.. hehe….


8 Responses to “Gulai asam pedas ikan kelah”


  1. April 15, 2010 at 12:14 am

    wah…sedap je tgk time lapar gini…
    patin xpandai pun masak…
    kecian la spe yg kwin ngn patin…
    mkn lauk singgam n daging goreng kunyit je tiap2 rini..yg 2 je pandai…heheheheh..

  2. 2 Tie
    April 15, 2010 at 8:00 am

    Alaa… senang je Fatin. Buat dengan kaki pun menjadi, waaakakaa……….😆

  3. April 16, 2010 at 6:00 pm

    itu jer bahan-bahannya?

  4. April 28, 2010 at 9:00 pm

    Hi KakTie!!! hru dearie…long time no see!!! missed U!😉

  5. 6 Anonymous
    July 14, 2010 at 11:48 am

    sedapnya..

  6. 7 ROSE PURPLE
    July 30, 2010 at 5:41 pm

    Tie…sedapnyer..mana dapat ikan kelah ni? Rose tak pernah makan ikan sungai tapi ikan kelah boleh..best part sisik..cruncy..

    • 8 Tie
      July 30, 2010 at 10:25 pm

      Rose, ikan kelah ni saing abang yang beri. Nak beli tu mahal laa.. Tie tinggal tak jauh dari tasek kenyir, jadi ada kalanya boleh la rasa benda-benda gini.

      Sisik tu… Tie makan first time. Memang menarik betul. Tapi sebelum ni dok membebel, napalah sibuk-sibuk nak makan sisik! Hahaha…. Bila dah rasa barulah tahu sendiri😆


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Blog Stats

  • 281,638 views
April 2010
M T W T F S S
« Mar   May »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Categories

Jamu Mata

Udang harimau ni diterbangkan khas dari Sabah

Nasi hujan panas ni buat pertama kali. Terlebih pewarna, hehe....

Nasi mandhi bersama briayani ayam dan daging black pepper

Pudding Lapis Strawberry dan Chocolate

Cupcake ni adalah hadiah Tie kepada keluarga pengantin (adik ipar)

Puff pastry , mini pie


%d bloggers like this: