31
Jul
10

Bubur jagung dan durian

Mula-mula dapatkan jagung segar @ jagung tin, dan durian. Err…….. lupa nak snap gambor durian lak ! Adoi…….

.

.

Masaklah bubur jagung bersama beberapa ulas durian dengan sedikit air, kemudian bubuh daun pandan, gula , sedikit garam dan santan serta gula melaka atau gula merah. Masak secukup rasa.

.

.

Puding jagung durian ni boleh dimakan ketika suam atau sejuk bersama air batu. Jemputlah….. hihi……


12 Responses to “Bubur jagung dan durian”


  1. 1 ima
    August 1, 2010 at 9:33 pm

    ermmm…kalu suami ima suka sangat bubur letak durian ni…tapi sebaliknya dgn ima…suka makan durian tapi tak suka kalau durian dicampurkan dlm masakan….

    • 2 Tie
      August 1, 2010 at 10:09 pm

      Ooo….. biasalah , tekak lain-lain, hehe…. Durian banyak sangat. Tak tahu nak buat apa. Tempoyak dah bersusun dalam petisejuk, hihi…

  2. August 2, 2010 at 10:09 am

    kuah durian selalu buat, bubur jagung pun selalu… tapi jagung + durian baru ni dengar, macam mana sambutan agaknya ye kalau buat…๐Ÿ™‚

    • 4 Tie
      August 2, 2010 at 10:12 am

      Sambutan kat sini, kurang memuaskan, sebab anak 3 orang tu memang tak minat bubur dan pengat. Si ayahnya macam tak de masa yang makan. Lastly, si tukang masak tu la yang kena habiskan, hahaha…

      Tapi, kalau buat kat kampung hubby, ramai sikit customer, hihi…. memang gerenti tinggal periuk ! :p

  3. 5 deliahsdeli
    August 3, 2010 at 6:29 am

    ade lagi tak-nak semangkuk…mkn cicah roti sodap2๐Ÿ™‚

  4. August 12, 2010 at 7:08 pm

    sudah! tersalah terjah lah fulak.. sudah meleleh-leleh hari liur ni.. huhhu

    kesimpulannya, bulan puasa ni tak elok ler nak terjah ke dapur worang.. takut2 tak tahan sehh.. nyum! nyum! nyum!.. huhuhu

  5. 9 deliahsdeli
    August 13, 2010 at 2:20 pm

    salam ramadhan tie…masak apa ptg nnti? kang anta la semangkuk, lebih pun x pe..leh bt sahur skali๐Ÿ™‚

  6. 11 nekpp
    August 16, 2010 at 11:24 am

    xku tahan tengok jangung mu itew mokcik oii…gebuz..gg dia rapii ajer..hehehehhh


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Blog Stats

  • 281,638 views
July 2010
M T W T F S S
« May   Aug »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Categories

Jamu Mata

Udang harimau ni diterbangkan khas dari Sabah

Nasi hujan panas ni buat pertama kali. Terlebih pewarna, hehe....

Nasi mandhi bersama briayani ayam dan daging black pepper

Pudding Lapis Strawberry dan Chocolate

Cupcake ni adalah hadiah Tie kepada keluarga pengantin (adik ipar)

Puff pastry , mini pie


%d bloggers like this: