17
Jan
11

Gulai Puyuh

Biasanya puyuh digoreng, tapi kali ini kita buat gulai.

 

Resepinya seperti gulai kari biasa. Cuma Tie tambah kerisik, serbuk ketumbar dan palm sugar . Sedap gak. Dan kita buat sedikit acar sebagai temannya, hehehe…

 

 

Acar budak sekolah. Mudah dan ringkas. Cuma tambah sedikit cuka, secubit garam dan beberapa sudu besar gula. Gaul rata dan hidangkan. Biasa kita simpan dalam fridge dulu.

 

 

 


6 Responses to “Gulai Puyuh”


  1. January 18, 2011 at 11:07 am

    festaim tengok gulai puyuh ni Kak Tie.

    cicah roti pun sedap !

  2. 3 deliahsdeli
    January 18, 2011 at 8:39 pm

    salam kak tie..x pnh mkn..cicah roti pun sedap ni🙂

  3. 5 ima
    January 19, 2011 at 6:13 pm

    salam kak tie…wahhh tup2 keluar gulai puyuh…ima tak pernah lagi masak atau makan gulai puyuh ni…puyuh ni mahal kan kak tie…

    • 6 Tie
      January 19, 2011 at 6:26 pm

      Alaa… Ima… sekarang ni semuanya mahal. Ayam kat sini dekat 7 ringgit sekilo. Puyuh tu abg beli, err… alamak, tak ingat lak berapa harganya.

      Kak tie nak buat kerutuk puyuh, tapi rempah kerutuk dah abis lak, ni yang buat gulai je.. Sedaplah jugak!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Blog Stats

  • 281,638 views
January 2011
M T W T F S S
« Nov   Feb »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Categories

Jamu Mata

Udang harimau ni diterbangkan khas dari Sabah

Nasi hujan panas ni buat pertama kali. Terlebih pewarna, hehe....

Nasi mandhi bersama briayani ayam dan daging black pepper

Pudding Lapis Strawberry dan Chocolate

Cupcake ni adalah hadiah Tie kepada keluarga pengantin (adik ipar)

Puff pastry , mini pie


%d bloggers like this: