16
Feb
11

Ikan pari bakar

Guna sos ikan bakar Aqila.

.

.

.

Kita guna anak pari (orang sini panggil ikan tuka)

.

.

.

Lumur rata pada ikan, atas dan bawah. Kalau ada daun kunyit, hiris halus dan taburkan sekali.

.

.

.

Bungkus kemas aluminium foil tu. Perap sebentar  dalam peti sejuk  selama 15 min.

.

.

.

Dah siap beberapa bungkus sebelum di bakar atas api arang atau oven atau atas dapur je.

Boleh guna  sebarang jenis ikan. Kita biasa guna ikan kerapu atau tilapia. Orang sini biasa guna ikan tilapia.

.

.

Dah siap pun…. !!!:mrgreen:

 

 


3 Responses to “Ikan pari bakar”


  1. 1 Hanan
    July 9, 2012 at 11:56 am

    Salam Tie…boleh tau kat mana boleh dapatkan produk perencah ikan bakar Aqila ni? Kat Putrajaya/Bangi/Nilai ada ke? Tolong emailkan saya ya. Thank! =)

  2. 3 moe
    December 14, 2014 at 5:01 pm

    email kan kat says jugak


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Blog Stats

  • 281,638 views
February 2011
M T W T F S S
« Jan   Mar »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28  

Categories

Jamu Mata

Udang harimau ni diterbangkan khas dari Sabah

Nasi hujan panas ni buat pertama kali. Terlebih pewarna, hehe....

Nasi mandhi bersama briayani ayam dan daging black pepper

Pudding Lapis Strawberry dan Chocolate

Cupcake ni adalah hadiah Tie kepada keluarga pengantin (adik ipar)

Puff pastry , mini pie


%d bloggers like this: