29
Apr
11

Terung bersambal

Antara favourite Wanie. Resepi kita bubuh kemudian…..

Bawang kecil, bawang putih, udang kering atau ikan bilis, semuanya ditumbuk lumat. Tumiskan bersama paste cili mesin (kisar sendiri kalau nak lebih baik). Bila dah agak kering sikit, tambahkan garam dan gula. Masukkan terung yang telah digoreng sekejap. Kacau rata, rasa secukupnya. Makan dengan nasi panas.

.


4 Responses to “Terung bersambal”


  1. May 3, 2011 at 6:01 am

    kak, mmg fav 1 keluarga ni.bertambah nasi klu ada lauk ni :p~

  2. May 7, 2011 at 6:57 am

    Salam Kak Tie,
    Turung masak gini memang marbeles lah… ada ikan bilis ke cikit.tak payah lauk lain dah🙂

  3. 4 nurul
    May 20, 2011 at 11:57 am

    wah..nurul suka gak terung sambal ni..7 biji pun boleh sekali hadap je..en abg makan 1 je..dia layan masak lomak cili api je..ala tengok gambar pun dah lapar..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Blog Stats

  • 281,638 views
April 2011
M T W T F S S
« Mar   May »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Categories

Jamu Mata

Udang harimau ni diterbangkan khas dari Sabah

Nasi hujan panas ni buat pertama kali. Terlebih pewarna, hehe....

Nasi mandhi bersama briayani ayam dan daging black pepper

Pudding Lapis Strawberry dan Chocolate

Cupcake ni adalah hadiah Tie kepada keluarga pengantin (adik ipar)

Puff pastry , mini pie


%d bloggers like this: