Archive for the 'Sambal tumis' Category

29
Apr
11

Terung bersambal

Antara favourite Wanie. Resepi kita bubuh kemudian…..

Bawang kecil, bawang putih, udang kering atau ikan bilis, semuanya ditumbuk lumat. Tumiskan bersama paste cili mesin (kisar sendiri kalau nak lebih baik). Bila dah agak kering sikit, tambahkan garam dan gula. Masukkan terung yang telah digoreng sekejap. Kacau rata, rasa secukupnya. Makan dengan nasi panas.

.

Advertisements
16
Jul
10

Sambal tumis petai dan ikan bilis

Tie lebih suka sambal tumis ikan bilis dari udang. Memang sedap bila dimakan dengan nasi panas-panas, kan…….

16
Nov
09

sambal ikan bilis kentang

Sambal ikan bilis kentang

Hari ni tekak tak berselera. Bila tengok blog siapa entah ternampak sambal tumis kentang ni. Terus pakat dengan anak… Kopek kentang 5 biji. Tu pun macam tak cukup.

Tie suka ratah je. Memang sedap. Siap je masak terus makan dengan nasi panas. Tak pandang kiri kanan, makan nasi tambah lagi sepinggan!!! Alhamdulillah……… bahagia rasanya, ekekeke………..

02
May
09

Sambal tumis petai udang

Bila musim petai, sambal tumislah yang paling popular. Bila dibubuh udang tentulah rasa manis. Hmm…. yum yum…




Blog Stats

  • 298,508 views
September 2017
M T W T F S S
« Nov    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Categories

Jamu Mata

Udang harimau ni diterbangkan khas dari Sabah

Nasi hujan panas ni buat pertama kali. Terlebih pewarna, hehe....

Nasi mandhi bersama briayani ayam dan daging black pepper

Pudding Lapis Strawberry dan Chocolate

Cupcake ni adalah hadiah Tie kepada keluarga pengantin (adik ipar)

Puff pastry , mini pie